برنامه راهبردی / Strategic Plan

با توجه به اهمیت کتابخانه‌ها و لزوم وجود برنامه عملیاتی برای رسیدن به اهداف آموزشی ـ پژوهشی و ارائه خدمات بهینه به کاربران، برنامه راهبردی کتابخانه در چهار مسیر توسعه‌ای تدوین و اجرا خواهد شد:

عناوین توسعه اجزای توسعه
1. توسعه منابع علمی
  1-1- توسعه منابع الکترونیک به منظور سهولت دسترسی به منابع از سوی کاربران و همچنین پایش مستمر میزان استفاده از این منابع
  2-1- به روزرسانی منابع علمی چاپی
2. توسعه خدمات
  1-2- گسترش ارتباط بین کتابخانه‌ای
  2-2- گسترش خدمات نوین کتابداری و معرفی آن به کاربران
  3-2- پایش مستمر خدمات ارائه شده توسط کتابخانه، و ارائه گزارش به مسئولین و کاربران
  4-2- بروزرسانی وب سایت کتابخانه
3. توسعه آموزشی
  1-3- افزایش سطح سواد اطلاعاتی اعضای هیئت علمی و دانشجویان از طریق برگزاری کارگاه
  2-3- برگزاری کارگاههای آموزشی با هدف توانمندسازی کتابداران
  3-3- شرکت کتابداران در دوره‌های آموزش تخصصی کتابداری
4. توسعه فضا
  1-4- توسعه/ ساخت فضای فیزیکی کتابخانه: سالن‌های مطالعه مجزا، اتاق‌های کامپیوتر، ...
  2-4- بهینه‌سازی فضای کتابخانه از طریق انجام تعمیرات ساختمانی: زیباسازی فضای کتابخانه، تهیه مبل و صندلی، ...

ماموریت / Mission

ماموریت کتابخانه ما، تأمین و دسترس‌پذیری منابع اطلاعات بالینی روزآمد برای جامعه هدف برای ارتقای کیفیت آموزش و مراقبت بالینی است. البته بخشی از خدمات ما تأمین نیاز اطلاعاتی بیماران و خانواده‌های آنها را نیز دربرمی‌گیرد. اهداف کتابخانه ما براساس «ماموریت»، «چشم‌انداز» و «برنامه راهبردی» در بازه زمانی 1405-1404 بدین گونه تعیین شده است:
1. پشتیبانی از اهداف آموزشی، پژوهشی و درمانی دانشگاه از طریق تامین منابع اطلاعاتی برای جامعه استفاده‌کننده.
2. بکارگیری شیوه‌های نوین در علم کتابداری و اطلاع‌رسانی پزشکی.
3ـ آموزش و کمک به ارتقای دانش تخصصی جامعه استفاده کننده.
4. گردآوری مجموعه‌ای غنی از منابع اطلاعات تخصصی چاپی و الکترونیکی.

چشم‌انداز / Vision

کتابخانه بیمارستان درنظر دارد با استانداردسازی امکانات و خدمات خود، ضمن تعالی سازمانی، با ایجاد بستری مناسب برای کاربران و ذینفعان، و جلب رضایت آنان، در مسیر توسعه پایدار در ارائه خدمات کتابخانه‌ای، و تامین نیازهای اطلاعاتی کاربران خود قرار گیرد. چشم‌انداز کتابخانه توحید در بازه زمانی تعیین شده عبارت است از:
1. جلب رضایت جامعه استفاده کننده از طریق دراختیار گذاشتن منابع، و پاسخگویی در کمترین زمان ممکن با حداکثر اطلاعات.
2ـ دستیابی به منابع اطلاعاتی و استفاده از آنها براساس احترام به اولویت‌ها و انتظارات مراجعین و عادات حرفه‌ای آنها.
3ـ ارائه منابع باکیفیت و خدمات نوآورانه برای تحریک خلاقیت و کنجکاوی توأم با تسهیل یادگیری پیوسته مراجعان.
4ـ ایجاد محیطی راحت و پویا، متنوع با بهره‌گیری از جدیدترین امکانات و شیوه‌های اطلاع‌رسانی.


سامانه های دانشگاه